A szórólap az egyik legrégebbi és legelterjedtebb marketingeszköz. Népszerűségének kulcsa, hogy minden vállalkozás, vagy üzlet számára egyaránt jó megoldás arra, hogy a lehető leggyorsabb módon ügyfeleket szólítson meg.
A szórólap alapvetően a nagy számok törvénye alapján hat. A sikeressége alapvetően azon múlik, hogy a hirdető milyen hatást képes elérni az alatt a rövid idő alatt, amig a potenciális ügyfél az első kukáig elér. Ha ebben a néhány lépésnyi időben sikerül felkeltenünk a figyelmet, a szórólap már el is érte a célját.
Szórólap kampány tervezése esetén mindenképpen figyelembe kell vennünk, hogy az átlagos hatásarány 0,5 – 1 %. Ezt kis mértékben növelhetjük, ha a szórólapot egyúttal kedvezménykuponként is alkalmazzuk.
A brossúra a szórólap egy speciálisabb fajtája. Ezeket általában az üzletünkben, a recepción, kiállítási standokon adjuk oda a hozzánk betérő, érdeklődő ügyfeleknek. Mivel itt már eleve azokat szólítjuk meg, akik érdeklődést mutatnak irántunk, ezért a brossúra esetén kevésbé a nagy mennyiség, inkább a minőség éri el a kívánt ügyfélszerző hatást.
Mind szórólap, mind brossúra esetén számos lehetőség van egy, kettő, négy vagy hat oldalas, hajtás nélküli, egy vagy két hajtásos ún. leporelló rendelésére, a néhány száz darabos mennyiségtől kezdve a nagy, akár százezres nagyságrendű rendelésig.